Η Ναζιστική προπαγάνδα παιδί του καπιταλισμού

Αναζητώντας τις ρίζες της Ναζιστικής προπαγάνδας, το πώς άρθρωσε το θεωρητικό της υπόβαθρο, τις μεθόδους τα και πως  αξιοποίησε την μυθολογία, τις  τέχνες, τον κινηματογραφώ, τη φωτογραφία, την λογοτεχνία, την ποίηση, διάμεσου της τεχνολογίας στη Γερμανία προς το συμφερων της ιδιοκτησίας και του πλούτου, διασφαλίζοντάς δια πυρός και σιδήρου την συνέχεια του καπιταλισμού και την κυριαρχία της αστικής τάξης, καταλήγουμε στο θεωρητικό και μεντορα του Γκέμπελς, τον Αμερικάνο Έντουαρντ Μπερνέζ , δημοσιογράφο, καλλιτεχνικό ατζέντη, οποίος στον  του Α’ Παγκόσμιο  Πόλεμο συμμετείχε στην Επιτροπή Δημόσιας Πληροφόρησης της κυβέρνησης Γουίλσον των ΗΠΑ.


Η προπαγάνδα ως λέξη εχει τις ρίζες της στην Παπική εκκλησιά, τη περίοδο όπου στη Ρώμη έγινε η περίφημη «Σύνοδος για τη Διάδοση της Πίστης» με  αντικείμενο την εκπαίδευση των ιεραποστόλων το έτος 1627 και με πάπα τον Ουρβανό Η΄. Από τότε η προπαγάνδα ως όρος, επικράτησε να αναφέρεται σε κάθε οργάνωση – μεσο και δράση  που επιδιώκει η αστική εξουσία, την με κάθε τρόπο ευρεία διάδοση – επιβολή  των απόψεών της. Στην συνέχεια με πολιτικούς όρους η έννοια της προπαγάνδας, αρθρώθηκε στη βάση πολιτικών ιδεολογιών και οικονομικών συμφερόντων της αστικής τάξης. Σε αυτό το πλαίσιο η προπαγάνδα αποτέλεσε και αποτελεί ένα σπουδαίο εργαλείο επιρροής των μαζών με απαράμιλλη διεισδυτικότητα στην ψυχοσύνθεση και τη δράση τους.


Η αστική τάξη , κυρίαρχη τάξη και εξουσία χρησιμοποίησε στο έπακρον το όπλο της προπαγάνδας σε όλα τα επίπεδα, προσδοκώντας την χειραγώγηση των λαών με αντικειμενικό σκοπό τη διαιώνιση της εξουσίας του.

Περισσότερα δείτε στο pdf -->