Ναζισμός και κινηματογράφος, η περίπτωση της Riefenstahl

Η άνοδος του Εθνικοσοσιαλιστικού Κόμματος της Γερμανίας στην εξουσία υπό τον Χίτλερ και η συνακόλουθη κυριαρχία των ναζιστών πραγματοποιήθηκαν στον αντίκτυπο της παγκόσμιας καπιταλιστικής κρίσης μετά το κραχ του 1929 Η αλματώδης τεχνολογική ανάπτυξη, η εδραίωση των νέων μέσων όπως ο κινηματογράφος και το ραδιόφωνο ήρθε ταυτόχρονα με τη ραγδαία ανάπτυξη της πολεμικής βιομηχανίας.


Είναι γνωστό ότι ο ναζισμός αποτέλεσε την ακραία μορφή υπεράσπισης του καπιταλιστικού συστήματος με αντικειμενικό σκοπό  να διασώσει τις ατομικές σχέσεις ιδιοκτησίας στα μέσα παραγωγής. Σε καμία περίπτωση ο Ναζισμός δεν θα άφηνε τα νεα μέσα όπως ο κινηματόγραφός έξω από το πεδίο αξιοποίησης του. Ετς, πήρε όλα τα μετρα προκειμένου να τον θέση υπο την κατοχή του και να τον εντάξει στην εργαλειοθήκη ως στρατηγικό μεσο φασιστικής προπαγάνδας και χειραγώγησης των μαζών.


Στο βιβλίο του “Ναζισμός και Κουλτούρα” ο Lionel Richard επισημαίνει ότι σκοπός του ιταλικού και γερμανικού φασισμού ήταν: «η συστηματική διαστροφή του ωραίου και η χρησιμοποίηση της καλλιτεχνικής συγκίνησης για καθαρά ιδεολογικούς σκοπούς 80

Περισσότερα δείτε στο pdf -->