ΠΑΤΡΙΔΟΓΝΩΣΙΑ

«Λιβαδειά, Μάνη, Στούπα, Καρδαμύλη, Άγιο Όρος, Γιάννενα, Πλαταμώνας, Αγαθούπολη,

Κάθε τόπος και μια ιστορία, κάθε εικόνα και μια ανάγκη. Ματιές που απλώθηκαν στη γη, τη θάλασσα και φύτρωσαν στο χρώμα.

Πότε στο γαλάζιο και πότε στο πράσινο.

Ματιές που δεν τελειώνουν ποτέ.

Παρών ο άνθρωπος, παρών το έργο του.

«Λάθε βιώσας», ζήσε την στιγμή κατά τον Επίκουρο, με ανάγκη πρώτη, δεύτερη, Τρίτη….

Ψυχή και σώμα σε ακροβασία αναγκών.

Ταξίδι που δεν έχει όριο αλλά έχει μέτρο.


Σημειώσεις του ζωγράφου Βαρελά Παναγιώτη στον κατάλογο της έκθεσης «Μετ΄ άλλων ανθρώπων έργο Ι» το 2010


Και συνεχίζει σήμερα να μονολογεί

«Δεν έχει τελειωμό αυτή η πατρίδα, ούτε στα μέσα της, ούτε στα έξω της, στη ξενιτειά της.

…Ορμα Αριδαίας, Λουτρά Πόζαρ, Αηδόνα και Περτούλι Τρικάλων, Σαλαμίνα, Εύβοια, Ράχες, κάστρα της Μάνης, όπου και αν πήγα, οι όμορφες πληγές της με θύμωναν με πείσμα και αγάπη. Αυτός είναι ο τόπος μας και αυτά είναι τα έργα μας…»

Ανάκληση μνήμης εν είδη εικαστικών σημειώσεων, ο ζωγράφος μας δίνει την δυνατότητα να τρέξουμε στους δρόμους και τα κεντρίσματα του.

Μας αποκαλύπτει τα εναύσματα και τις πηγές  ‘έμπνευσης του.


Ο όρος πατριδογνωσία χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον Παναγιώτη Βαρελά, στην πρώτη του ατομική έκθεση στην γενέτειρα τη Λειβαδιά το 2010, ως ενότητα που σηματοδοτούσε ακριβώς τον περιηγητικό χαρακτήρα των έργων που παρουσιάζονταν στην έκθεση.


Περισσότερα δείτε στο pdf -->